Trainingsschema: 1 april – 5 april

01-04-2020

Tijd voor wat extra actie, naast al het thuiswerken of thuis lesgeven is het goed om tussendoor verschillende spiergroepen te trainen of rekken! Heel veel succes namens de fysiotherapeuten van Fysiotherapeutisch centrum Boelekade.

 

Oefening 1: Squat, zet de voeten op schouderbreedte en zorg dat de voeten recht naar voren wijzen, zak door de benen alsof je op een stoel gaat zitten. Deze positie 5 seconden vasthouden. 3x 10 herhalingen.

 

Oefening 2: Rekken spieren binnenkant bovenbeen (adductoren), staan in de spreidstand, één been buigen zodat knie naar voren wijst, andere been gestrekt houden. Geef vervolgens met het gestrekte been druk schuin naar beneden, bovenlichaam rechtop. 10 seconden vasthouden. Links 5x herhalen, rechts 5x herhalen.

 

Oefening 3: Triceps extension, vanuit zit of stand gewicht (fles water, pak melk) in de hand nemen achter de nek, ondersteun deze arm met tegenovergestelde hand. Inademen en de onderarmen strekken, uitademen aan het einde van de beweging als het gewicht boven het hoofd is. 3x 10 herhalingen.

 

Oefening 4: Rekken quadriceps, neem eventueel steun aan bv. een stoel. Breng één voet richting de bil en trek deze met de hand nog verder waardoor er rek ontstaat aan de voorzijde van het bovenbeen. Hou deze rek 10 seconden vast. Links 5x herhalen, rechts 5x herhalen.