Trainingsschema: 6 april – 12 april

06-04-2020

Hallo iedereen,

Jullie hebben natuurlijk allemaal fanatiek meegedaan met week 1, dus bij deze week 2. Aan de slag! 

 

Wat zijn jullie goed bezig! Blijf lekker actief, zeker nu de maatregelen nog langer zullen gaan duren en we allemaal dus meer thuis zullen zijn. Heel veel succes namens de fysiotherapeuten van Fysiotherapeutisch centrum Boelekade.

 

Oefening 1: Bruggetje maken, schouders blijven de grond aanraken, voetzolen plat op de grond en de knieën op schouderbreedte van elkaar en duw jezelf omhoog. Deze positie 10 seconden vasthouden. 3x 10 herhalingen.

 

Oefening 2: hamstring rekken, voet op plateau/krukje, been volledig strekken, vervolgens met romp buigen en de hand richting de voet bewegen. 10 seconden vasthouden. Links 5x herhalen, rechts 5x herhalen.

 

Oefening 3: Biceps curl, vanuit zit of stand gewicht (fles water, pak melk) in beide handen nemen, ellebogen dicht tegen de romp, handpalmen wijzen naar voren. Bovenarmen stilhouden en uitademen terwijl je het gewicht richting de schouders brengt. 3x 10 herhalingen.

 

Oefening 4: Rekken kuitspieren, buig één been richting de muur en strek het andere been naar achteren toe. Hierdoor ontstaat een rekgevoel op het achterste, gestrekte been. Hou deze rek 10 seconden vast. Links 5x herhalen, rechts 5x herhalen.